BILSTEIN B4 чи B6, B8? Який амортизатор обрати?

ПОРАДИ ВІД BILSTEIN ТРЕНЕРА

Для більшості майстрів буває складно визначитися, що саме порадити клієнту обрати, коли он-лайн каталог BILSTEIN для застосування в конкретній моделі пропонує одразу кілька варіантів амортизаторів BILSTEIN на вибір, наприклад, BILSTEIN B4 та BILSTEIN B6 чи BILSTEIN B8. З огляду на широкий спектр технологій та пропозицію самих лише асортиментів BILSTEIN, які існують в чотирьох основних категоріях: «заміна оригінального обладнання», «модернізація/модифікація», «oфф-роуд», «кемпер», не дивно, що чітке розуміння може бути лише у дуже досвідченого майстра – фаната підвіски.

Та щоб розібратися у найбільш популярному асортименті амортизаторів категорії «заміни оригінального обладнання» потрібно лише трішки часу та бажання. Для тих, хто не мав часу самостійно досліджувати питання на сторінках виробника, переглядяти купу відео, хто ще не встиг послухати он-лайн/офф-лайн семінари BILSTEIN, пропонуємо поради тренера BILSTEIN, Юрія Крижанівського, технічного спеціаліста українського представництва «ІХР Київ»:

Отже, амортизатор BILSTEIN B4, B6 або B8: як обрати?

Для початку згадаємо, що категорія «заміна оригінального обладнання» – це асортимент продуктів для ремонту/заміни оригінального обладнання відповідно до його стандартів. Цю категорію формують асортиментні лінії (або підкатегорії) :

BILSTEIN B1: опори амортизаторів, пилозахисні комплекти, компресори пневмопідвіски;

BILSTEIN B3: металеві виті пружини підвіски;

BILSTEIN B3 Air Springs: пневматичні пружини підвіски;

BILSTEIN B4: амортизатори підвіски;

BILSTEIN B4 Air Suspension Modul: модулі пневматичної підвіски;

BILSTEIN B6: амортизатори з посиленими характеристиками демпфування під стандартну пружину;

BILSTEIN B8: амортизатори з покращеними характеристиками демпфування, під спортивну пружину.

Отже, для чергового ремонту оригінального обладнання підвіски BILSTEIN може пропонувати три опції амортизаторів: BILSTEIN B4, BILSTEIN B6, BILSTEIN B8.  Тобто для конкретного автомобіля може бути максимум три субкатегорії: BILSTEIN B4, B6, B8, залежно від того, з якою саме модифікацією підвіски вийшла ця модель з конвеєру стандартною, чи спортивною. Зауважимо, що більш потужні альтернативи BILSTEIN B6, B8, вони саме жовтого кольору, пропонуються не для усіх моделей. Але амортизатори стандарту оригінального обладнання BILSTEIN B4, чорного кольору, є для більшості застосувань.

Асортименти BILSTEIN в категорії “заміна оригінального обладнання”

BILSTEIN оригінальне обладнання

Як майстру обирати амортизатор для конкретного клієнта, коли он-лайн каталог для його автомобіля пропонує і BILSTEIN B4, і B6? 

В першу чергу керуємось потребами конкретного клієнта: зважаємо на те, як та в яких умовах експлуатується автомобіль, який стиль водіння характеризує клієнта.

У більшості випадків саме амортизатор BILSTEIN B4 буде першим і правильним вибором. Це, якщо ваш клієнт був задоволений ходовими характеристиками підвіски оригінального обладнання свого автомобіля, то BILSTEIN B4 – це саме той амортизатор!  Каталог покаже усі наявні амортизатори BILSTEIN B4 для конкретної моделі з передбаченими автовиробником модифікаціями оригінальної підвіски: “стандарт”, “спорт”, “пакет погані дороги”, “hеavy duty”, “тропічний клімат” і т.п. Тож обраний В4 відповідник до рідної модифікації підвіски конкретного автомобіля, відновить характеристики, а з ними й ті самі враження від керування автомобілем, які були у клієнта в перший день, коли він забрав його з автосалону. Разом з тим асортимент амортизаторів BILSTEIN B4 охоплює найбільший автопарк, тож для автомайстерень та їх клієнтів це завжди перший вибір.

Коли варто рекомендувати амортизатори BILSTEIN B6?

Амортизатори BILSTEIN B6 пропонують більший запас потужності для різних складних щоденних ситуацій. Завдяки особливому налаштуванню демпфування такі амортизатори ідеально підходять, наприклад, для клієнтів, транспортні засоби яких регулярно або часто перебувають під високим навантаженням, буксирують причіп, автобудиночки, чи експлуатуються з зовнішніми багажниками, кронштейнами для велосипедів, електровелосипедів тощо.  Через додаткову вагу значно збільшується вертикальне навантаження на задню вісь, що негативно впливає на курсову стійкість та керованість. Тож для таких тривалих експлуатаційних викликів стандартних характеристик оригінального обладнання буває недостатньо. І потужні BILSTEIN B6 здатні тут відчутно покращити витривалість підвіски, курсову стійкість та керованість.

Також BILSTEIN B6 чудово підійдуть «темпераментним» клієнтам зі спортивним стилем водіння. Вони точно оцінять покращення керованості авто при маневруванні на швидкості.  

Додаткова перевага амортизаторів BILSTEIN B6 в тому, що вони стають в штатні місця і чудово працюють з пружиною оригінального обладнання. Тобто це можливість покращити саме характеристики демпфування оригінального обладнання підвіски без зміни кліренсу та силуету автомобіля.

З 2022 року Bilstein виділив амортизатори BILSTEIN B6 Camper і B6 Camper Advanced в спеціальну категорію «кемпер» для покращення підвісок  автомобільних будинків інтегрованих та причіпних.

Кому підійде амортизатор BILSTEIN B8?

 Тут все просто: амортизатор BILSTEIN B8 розроблено на основі BILSTEIN B6. Це потужний амортизатор для автомобілів з оригінальною спортивною модифікацією підвіски, тобто з низьким кліренсом. Отже, він забезпечує такі ж переваги, що і BILSTEIN B6, але для моделей з спортивним серійним варіантом підвіски, тому він відповідно “коротший” (має коротший хід штока) та працює з “короткими”, спортивними оригінальними пружинами. Клієнт отримає ще більше спортивності від своєї підвіски через покращення її керованості.

Ось, наприклад, пропозиція BISTEIN в он-лайн каталозі для Skoda Fabia III (NJ3), 1,6 для стандартної та спортивної модифікацій серійної підвіски. ↓  Бачимо, що тут є усі описані варіанти: від «чорного оригіналу» BILSTEIN B4 до потужних «жовтих» B6 та B8, відповідно до варіацій серійних підвісок цієї моделі.

Які технології thyssenkrupp Bilstein застосовує в амортизаторах BILSTEIN B4, B6, B8 ?

Амортизатори BILSTEIN B4 завичай виконуються в технології, яку передбачено для оригінального обладнання автовиробником: це може бути двотрубна газова або однотрубна газова технологія.   В більшості випадків автовиробники використовують саме двотрубну газову технологію амортизаторів в серійному виробництві своїх моделей. Але особливі моделі, моделі преміум-класу, наприклад, у Merсedes-Benz, серійно обладнанні однотрубними газовими амортизаторами. Тому і в BILSTEIN B4 відповідно застосовують такі ж технології, щоб зберегти характеристики демпфування оригінального обладнання та функціонал підвіски, який серійно передбачено автовиробником.

Щодо BILSTEIN B6 або B8, то в цих амортизаторах thyssenkrupp Bilstein, щоб покращити характеристики оригінального обладнання, обирає найбільш придатну для такого виклику технологію. Іноді цього можна досягнути і двотрубною газовою технологією але частіше, як от у випадку з Skoda Fabia III (NJ3), 1,6 застосовується саме однотрубна технологія високого тиску газу.  Звісно, що більш потужна технологія, зазвичай має більшу собівартість тож може бути дещо дорощою, тому клієнту важливо розуміти усі переваги BILSTEIN B6 чи B8, щоб оцінити цю інвестицію для себе.

Більше про асортимент та технології BILSTEIN на сторінках  workshop.bilstein.com/uk/ та на каналі Bilstein technical в YouTube.